به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ برای نخستین بار در سال 96 با رویداد بینالمللی TGC برگرفته از عبارت Tehran Game Convention بهعنوان بزرگترین رویداد تجاری (B2B) در صنعت بازیهای ویدئویی مواجه شدیم که بهمیزبانی ایران و از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانهای ایران و با همراهی شرکت Game Connection فرانسه برگزار شد.
در جریان این رویداد بینالمللی که باید فعالان حوزه بازی ایران حضور میداشتند، برنامههای جانبی نظیر ورکشاپ و کنفرانسهای تخصصی نیز با حضور فعالان بینالمللی و چهرههای تولیدکننده گیم در سطح جهانی برگزار شد و دومین دوره این رویداد هم قرار است در تیر ماه سال جاری برگزار شود.
اما بهخلاف تمامی مانورهای تبلیغاتی که بر سر برگزاری این رویداد شکل گرفت اما بعد از برگزاری آن، در قالب نشستهای بررسی رویداد تیجیسی انتقادات جدی به آن و عملکرد بنیاد ملی بازیهای رایانهای وارد شد که روند انتقادات همچنان ادامه دارد.
برای بررسی دیدگاهها و مواضع منتقدان، گفتوگویی تفصیلی با بابک کرباسی؛ کارشناس حوزه گیم و بازیسازانجام دادهایم که سوای نقد مباحث فنی و کلان برگزاری این رویداد، گاهی انتقاداتش رنگ و لعاب اقتصادی، ی و اجتماعی هم میگیرد که البته برای هر کدام از این جهتگیریها استدلالات قانعکنندهای دارد.
بخش نخست این گفتوگو با عنوان مدیریت بنیاد ملی بازیهای رایانهای صرفاً به ت چسبیده/ رویداد TGC خروجی برای کشور نداشت منتشر شد؛ بخش دوم این گفتوگوی تفصیلی در ادامه تقدیم شما مخاطبان ارجمند تسنیم شده است.
ادامه مطلب
درباره این سایت